26/8-07

Vores tur i BonBonland lørdag den 25. august 2007

Vores tur i Bonbonland, valgte vi at ligge udenfor sommerferieperioden, for at vi kunne få lidt plads. Turen blev sat til lørdag den 25. august 2007.

Deltagende på turen til BonBonland var:

Bedstefar

Bedstemor

Mor

Far

Og Idun på 3½ år.

Ankomst, – Frokost?

Vi ankom til BonBonland kl. 1330. Vi ville starte dagen med at få en pølse, fordi flere af os ikke havde fået frokost, men det vil være en god måde at starte dagen i parken.

Den første grillbar vi kommer til hedder ’Den Blå And’. Den var helt proppet og fyldt med mennesker. Vi tænker, at der jo i en forlystelsespark, er fastfood på hvert et hjørne og beslutter os for at vente med at få mad til den næste grillbar. Vi finder et kort og ser til vores store forundring at der kun findes 4 grillbar-fastfood steder i hele parken. Vi begynder at gå ned mod ’Bæverdingen’, som skulle være en grillbar. Vi tænker, at ’Den Blå And’, nok var proppet fordi den var lige ved indgangen og ’Bæverdingen’ ligger i den modsatte ende fra indgangen så det skulle være bedre.

Da vi kommer der hen er der LUKKET. Der er et skilt i vinduet, der henviser til ’Cowboyggrillen’, eller ’Den Blå And’.

Godt, vi går imod ’Cowboygrillen’. Da vi kommer derhen er der MEGET MEGET LANG kø. Vi beslutter os for at undersøge om det er muligt, på nogen måde at få en frokost-agtig anretning, på nogen af de andre spisesteder i parken.

De to andre spisesteder der er åbne er buffetrestauranter, hvor man skal ind og spise meget for at det kan betale sig.

Som note hertil, skal det siges, at vi er forældre til en lille pige på 3½, der er over 90 cm, men som MAXIMALT spiser 2 pizzaslices og det vil være helt forrykt at vi skulle betale 59 for for 2 stykker pizza og en skive tomat, som hun ville spise. Stadig var vi kun ude efter frokost og beslutter os for at forsøge at komme igennem køen til ’Cowboygrillen’.

På dette tidspunkt er kl.1415, før vi når til at stille os i kø. Altså har det taget os 45 min at finde et sted, vi kan få mad.

Jeg stiller mig i kø. Kl. 1455 bliver jeg ekspederet, betaler og får mig et nr. til mad. På nuværende tidspunkt har de sagt i højtaleren, at burgere tager ca. 45 min for at blive udleveret. Vi skal jo kun have hapsdog og pomfritter, så vi tænker at det nok går hurtig.

Øjeblikket efter vi har fået vores nummer siger de i højtaleren at ALT mad vil tage 45 min for at blive udleveret. Jeg sidder og snakker med andre i udleveringskøen og vi er rimelig rystede.

Vi har bestilt 3 hapsdog, 1 rød pølse, 1 bakke pomfrits og 2 sodavand til en samlet pris af 168 kr.

Vi er MEGET sultne på nuværende tidspunkt og er stillet i udsigt at det tager ’op til 45 min’ for at få maden.

Efter 50 min får vi udleveret maden. Vores sodavand er blevet flade og vi får dog lov til at fylde nye sodavand op.

Vi spiser vores mad. På nuværende tidspunkt har vi været i parken i 2½ time og den tid er gået med at finde frokost.

Ydermere snakker vi med personalet i parken, og de fortæller os at det er sådan hver eneste weekend og endnu værre i højsæsonen.

Vi er kort sagt RYSTEDE.

Hvordan forklarer du en pige på 3½ år, at ’JA, du kan godt få en rød pølse min skat, men der går lige 1½ time før den kommer. Det kan på ingen måde være en god forretning og er SLET ikke god service!

Vi får en tanke, at Bonbonland må være det helvede som dårlige forældre bliver sendt i.

IS og kvalme:

Vi prøver nogen ting og beslutter os omkring 17 tiden, at vi vil have is.

Vi går til ’Popcornhuset’. I Popcornhuset er der på det tidspunkt 2 køer og vi stiller os i den ene. Da vi er nr. 2 fra kassen ser det ud til at pigen der betjener kunder vil tørre lidt af.

Hun går over til vasken, tager en karklud der ligger hen over vasken, holder den i to fingre og skyller den en anelse under hanen. Vrider kluden. Kluden er TYDELIGT ikke ren. Hun taber kluden på gulvet. Tager kluden op. Ryster den og tørrer HELE disken, kasseapparat og ting af med kluden. Jeg bliver DYBT chokeret og får kvalme. Jeg siger til pigen: ”Undskyld, men normalt tager man IKKE en klarklud der har været på gulvet og tørrer af med!!!”. Her HIMLER HUN MED ØJNENE og forsætter med hvad hun lavede. Da hun er færdig med at ’tørre af’, RYSTER HUN KLUDEN ned på gulvet!!!

Så kaster hun kluden tilbage på vasken og vasker IKKE fingre!

Det er så HER jeg beslutter at jeg IKKE skal have softice, men noget der kommer fra fryseren pakket ind, som de ikke har rørt ved.

Her betjener den anden pige en masse kunder der er kommet ved den anden kasse. Vi spørger undrende hvordan det kan være, når vi har stået der i mindst 15 min, og de andre lige er kommet, hvorfor de bliver betjent før os. Vi får den besked, at vores kasse jo er lukket nu og der kun er 1 kasse åben nu.

De har lukket kassen, med en TYDELIG kø, uden at have informeret køen om lukningen.

Vi bliver betjent og får vores is. Den Lion is jeg får, er i øvrigt blød i vaflen.

Derudover vil vi pointere at der var MEGET beskidt og MEGET nusset i parken.

At der er 4 ’fastfood’steder og kun 2 af dem er åbne. Jeg tvivler dog på, at det havde hjulpet meget, hvis alle 4 steder havde været åbne.

At rengøring og hygiejne i DEN grad er mangelfuld og direkte sundhedsskadeligt.

At medarbejderne ingen form for serviceengagement har.

Vildsvinet:

Vi var to der skulle prøve Vildsvinet. Èn på 180 cm og en på 168 cm. Vi blev kastet fra side til side i bøjlen, trods det at vi pressede os fremad, som der stod. Det resulterede i at vi fik nogen på hovedet, så vi var helt forslåede bagefter.

En forlystelse, der kunne have været rigtig sjov, hvis man havde været 190 cm og MEGET bed over skuldrende.

Oplevelsen:

Vores oplevelse af Bonbonland, er kvalmende, frustrerende, tom og forulempende.

Vi har i lavsæsonen betalt 875 kr. for indgang, for os 5. Derudover har vi givet 168 kr. for at vente mere end 1½ time på 3 hapsdogs, 1 rød pølse, 1 gang pomfrits og 2 sodavand. Vi har betalt omkring 100 kr. for at opleve i den grad kvalmende hygiejne og blive forulempet i en isbar. Og har mistet mere end 3 timer af vores oplevelser med forlystelserne pga. de ovenstående.

Vi er rystede over Bonbonland og føler at det er en RIGTIG dårlig måde at bruge en lørdag på. Samt en betragtelig mængde penge.

At Bonbonland er listet som en 4 stjernet forlystelse er i den grad rystende. Jeg var chokeret, da jeg læste det, efter vi kom hjem.

Jeg har citeret fra hjemmesiden:

”Følgende forudsætninger har ligget til grund for testen:” ”Kerneoplevelsen

Herunder forlystelsernes standard, originalitet, atmosfære, underholdning, gæsternes tilfredshed med parken, nyheder og variation i underholdningsprogrammet.

!! Der er ingen atmosfære, der er beskidt og nusset og underholdningsprogrammet er ens med andre forlystelsesparker, blot med en anden udsmykning !!

”Serviceniveau

Herunder website, informationsmaterialer, antal af sprog, skiltning, let at komme til og fra, imødekommenhed og fremtoning hos medarbejderne.

!! Der var INGEN information om at 2 af de 4 grillbarer var lukket. Der er ingen information om at der er så store kapacitetsproblemer på madområdet, at det ikke kan lade sig gøre at afholde en familieudflugt med fuld forplejning. Imødekommenheden og fremtoningen på medarbejderne var i den grad fjendtlig og fuldstændig blottet for service. !!

”Faciliteter/ oplevelsesrum

Hvilemuligheder, toiletforhold, forhold for medbragt mad, restauranter, butikker og renlighed.

!! Der var tonsvis af steder hvor det var muligt at få IS, SLIK eller CHIPS/POPCORN og der var 2 steder hvor man kunne få ’fastfood’ og 2 steder hvor man kan få buffet, til fuldstændig UACCEPTABLE priser for mindre børn!

Renligheden var i den grad elendig og der var nusset og beskidt og den oplevelse i Popconhuset, satte prikken over i’et. Det var klamt og kvalmende. !!

Der skal godt nok et MIRAKEL til, hvis vi NOGENSINDE skal sætte vores ben i Bonbonland igen!! Den værste oplevelse af en forlystelsespark nogensinde.

Det eneste positive ved dagen, var at vores datter var glad for de forlystelser hun fik prøvet.