Jeg har sådan en sær sær følelse idag… :-S

Vi har været på marked i Borre i weekenden. Siden torsdag. Det er rigtig underligt, for det var som sådan ikke et DÅRLIGT marked eller en DÅRLIG tur, men jeg havde nok sat alt alt for høje forventninger, så jeg blev skuffet. Men det vender jeg tilbage til…

Samtidig føler jeg mig drænet… Mentalt. Jeg er ked af det. Vi havde en gæst med på marked, og vi havde regnet med og håbet på, at det ville være en gevinst for gruppen og vi ville få en hånd ekstra, men desværre føler jeg at det var omvendt… At vi mindst fik én hånd mindre. Og jeg føler mig drænet mentalt, fordi der skete nogen ting da vi pakkede ned, som gjorde at jeg føler at de ting vi har gjort for vores gæst, ikke kommer tilbage. Jeg bliver ked af det, når jeg føler at jeg giver og giver og det faktisk ikke vil komme igen. Og at det er os begge, der har gjort meget for hende, men at hun vendte sig imod os. :o( Ikke særlig fedt.
Jeg syntes stadig hun er en sød pige, men der skal virkelig tales, før jeg føler mig tryg igen. Jeg håber jeg kan føle mig tryg igen. Så jeg kan få energien på det felt tilbage…

Samtidig er jeg lidt ‘blå’ over alt det våde/fugtige, som ikke nødvændigvis kun er vores, men er endt i mit hus, fordi vi ikke kunne tømme det hele ud af bussen på én gang og jeg føler at det er mit ansvar at få tørret og vasket andres… :-S

Til sidst har jeg sådan lidt småkvalme. Nok fordi jeg er mega træt. Jeg fik slet ikke sovet ud efter turen hjem…

Men markedet…

Turen derop gik faktisk fint. Det tog en DEL længere tid end vi regnede med, men jeg bliver mere og mere glad for bussen, for den klarede faktisk turen helt uden probs og vi er begyndt at lokalisere de småting vi vil have renoveret på den i polen til vinter. Så skal den nok blive en god vikingebil i nogen år 🙂

Vi ankom i solskin. Der var en del kaos da vi kom og der var ikke plads til os, sammen med vores ‘elitelejr’ :o((((( Vi skulle ligge ret langt væk fra alle de andre, pladsen vi fik anvist var som sådan rigtig fin, bare væk fra folk. Og det var ret træls…

Opsætning og det, gik også rigtig godt. Det er fanmer et super coool telt vi har fået lavet os :o))) Selvom det er mega, så er det ment at sætte op. Det var en flot aften, med en flot solnedgang. Vi fik glaspølser og brød til at spise sent om aftenen.

Fredag … det var lidt forvirrende og undeligt om formiddagen. Vi skulle ud og købe ind, parkere bil ad helvede til, fandt ud af at jeg havde glemt nnoget rigtig vigtigt i bilen… PIS. Efter vi lige havde gået i en lille time fra parkeringspladsen. :-S nice… Heldigvis var Jon Håkån fra Vikingeklubben er GUTTERMAND og lånte mig sin bil. Så tog jeg Loulou med og vi flyttede bussen til kiwi minipris parkering i stedet, som kun lå 10 min væk :o) Jubiii…

Markedet åbnede først kl. 12, og vi var sådan rimelig klar kl. 13, så det var ok fint.

Der var næsten ingen turister om fredagen. Eller dvs. næsten ingen nede ved os. Vi kunne se nogen oppe på pladsen.

Det dejlige ved at vi var flere, var at jeg havde tid til at lave mad. :o) Vi lånte så naboens bål og det tog desværre ca 3 timer at koge viking-fries. PIIINLIGT, for de ville jo også gerne bruge bålet. Men altså, nordmænd kan man altid bestikke med øl. Hehe. Så de fik et par øller og smøger, så var de glade :o)
Vi fik gæster til middag og vores normale elite-lejr, rykkede ned til vores langbord og vi spiste sammen :o) Dejligt.
Husbonni nåede at blive tusset en smule mere på sin tegning den aften, inden maden.

Jeg gjorde alvor af at komme i vandet den aften. jeg følte mig MEGA snasket ved at have været igang med fritterne hele eftermiddagen. Jeg SVØMMEDE rent faktisk i vandet!!!! Selvom det var røv pisse koldt, men det var faktisk dejlig!! Vildtnok… Måske skulle jeg til at prøve at gå i vandet lidt oftere på vores egen strand ;o)

Om aftenen havde husbonni booket Margit til at give mig massage på min forpinte krop :o) Dejligt. Så jeg fik gennem gnasket min ryg og skuldre. Så må jeg få mig en kropsmassage snart! Men dejlig, det var det. Ih hvor følte jeg mig sund, efter en tur i vandet også en gang massage…

Lørdag var også fint vejrmæssigt til at starte med. Det var rigtig dejlig varmt, men det blæste helt vildt. Der var stadig ikke mange turister nede ved os og dem der var, var rimelig uinteresseret. æv.
Pludselig kom der et vejrskifte. Det var helt vildt. Det startede med det MEGA vindstød, så 2 af vores LANGE nye fine stænger husbonni og svoger havde fundet og afbarket fløj ad h til og 2 af vores 40 cm lange mega pløkker landede ca 20 meter væk :-S Loulou og mig var alene dernede med alle ungerne. Fuck det var klamt. Vi troede at hele lortet skulle flyve væk!!!

Husbonni måtte hjælpe nogen på vejen, som havde et oseberg telt der var vendt om på hovedet, så kom han ned til os bagefter.
Svoger var ude og kysse… Hvilket han var alt tid, når han ikke var i teltet… (hehe)…
Resten af aftenen gik med at pløkke teltet endnu bedre fast. Det begyndte at regne… Så vi surede og pløkkede helt vildt… Og glææææææææææædede os til den lovede festmiddag om aftenen.

Så kom vi til festmiddagen. NORSK VÆLTET LOKUM!!! Fy for faen!!!… Jeg tror ikke der var en eneste i mad køen der ikke var helt vildt skuffet. Det smagte så grumt at jeg ikke engang kunne æde det, selvom jeg var RIGTIG sulten, så jeg endte med at æde en dåse tun … :-S
Os piger endte med at gå i seng inden midnat, fordi det bare havde tæret vildt meget på krafterne, da teltet var ved at flyve…

Søndag:
REGN… Regnen silede ned, fra morgen til aften. Hele dagen, hele natten inden dagen. Det silede bare ned. Vi satte bixen op inde i teltet og det var første gang vi havde bare en lille smule turister på besøg. Men de var stadig ikke særlig intetesseret i vores ting og sager. Totalt underligt…

Husbonni var blevet inviteret på besøg hos en lokal samler af ægte vikingefund og den slags… Så han var ude og se en masse spændende ting. Jeg glæder mig til at se billederne. Vi var en smule misundelige, ikke at sidde ude i regnen hele dagen.

Samtidig vidste vi at vi skulle pakke ned på et tidspunkt… Puuuuha… alt var vådt vådt og fugtigt.
K havde gravet render med en pløk i det mega snaskede sandjord, så de værste floder vi fik igennem teltet blev opslugt…

Søndag aften, da markedet lukkede var det en kendsgerning at der ikke kunne køres biler ind på pladsen, fordi der var for smattet… PIS lort…
Vi endte søndag aften med at beslutte at vi håbede at husbonni kunne få fri fra arbejde mandag aften og vi først ville pakke ned mandag morgen og håbe på at vi kunne køre bussen ind på pladsen.
Vi kørte efter pizzaer til aftensmad…

Vi sad og snakkede til midnat og gik i seng.

Mandag morgen vågnede husbonni og jeg 630 og så at det BLÆSTE, men ikke regnede… Jeg gik ud og så og der var mega sorte skyer i horisonten, så vi fik vækket de andre og vi fik pakket ned, så teltet kunne være bare en anelse tørt, når vi rev det.

Men så var det lige, at ALLE fra Borre lauget var skredet og først ville være på pladsen kl. 9, så ingen kunne åbne for porten, hvis vi kunne få lov til at køre ind. Samtidig var der heller ikke nogen der kunne åbne, så vi kunne køre tættere på pladsen eller noget. GRRRRRRRRRRRR…. Det var fanmer ikke fedt!!!

Det endte med at vi måtte bære alt vores grej til bilen, 2-300 meter… prrrr… Det var ikke rart, at vores lunter var korte, fordi vi havde sovet lidt og det var ikke særlig fedt, fordi vi jo skulle pakke bussen PERFEKT, for at vi kunne være der… Så det var jo ligesom ikke lige meget, hvordan vi fik tingene ind. Suk. Det var fanmer hårdt, men det gik!!!

Vejen hjem gik hurtigere end op. Husbónni ringede til arb og fik atvide at han virkelig ikke kunne tillade sig at spørge om fri, selv med de dage vi havde haft og muligheden for at vi ikke nåede hjem til han skulle på arbejde… SUK…
Så vi kørte og kørte. Stoppede på mac d i Barsebäck og kørte og kørte og kørte…
Vi var hjemme i NVSJ en halv time efter husbonni skulle være mødt på arbejde… Så han måtte skifte tøj, tage håndklæde med på arbejde og møde godt 2 timer for sent, uden søvn. :o(((((( stakkels husbonni…

Jeg er glad for at vi har DVD i bilen, når vi kørte med 3 unger på 4 og 3 år!!!

Så altså. Vi klarede alting og det var en oplevelse.

Gruppen, altså os og Loulou og svoger, fungerer rigtig godt!!! :o))) Det er super dejligt. jeg kan mærke at vi rigtig er en gruppe nu og det giver mig overskud. Blandt andet til at få syet midt på dagen og lave mad fx. Det er kanon!!!

Men jeg er stadig bare drænet. Det har været en vildt hård tur også har jeg ikke rigtig fået sovet ud efter turen.

jeg måtte til lægen med Idun i formiddags… Hun har stukket sig på et eller andet da vi var på frsund, og det er simpelthen blevet værre og værre, så hun igår aftes havde en helt vildt hævet hånd der gjorde ondt… Så hun har været til lægen idag og fået pencilin. For første gang i pilleform! Så hun føler at hun er en MEGET stor pige nu, der ikke får baby medicin mere. Hehe.

Men nu, tror jeg simpelthen at jeg skal se til vasketøjet og få mig et fodbad og noget koldskål også i seng!!!

Så håber jeg at jeg er mindre blue i morgen.