Vi har jo været på Slegsvig marked i weekenden :o) Eller Wikinger Tage hehe…

Det har bare været KANON skønt!! Vi har nydt det. Vejret har heldigvis været væsentligt mere med os, end dmi havde truet med, så det var bare skønt!!! Markedet startede allerede fredag eftermiddag, og det vidste vi ikke engang, så det var super dejligt, at vi allerede var dernede torsdag aften.

Vi havde rendt rundt her hjemme og ordnet ting og sager hele torsdagen. Jeg var ved at blive GODT utålmodig, fordi jeg havde fået bildt mig selv ind at der var ligeså langt til Slegsvig, som til Borre og jeg derfor så i øjnene at vi først var fremme midt om natten. MEN MEN MEN!!! – Vi havde ét stop i nyborg og ellers var vi der jo lige bagefter. Det var fanmer hurtigt. Vi var fremme på omkring 4 timer, så vi havde stillet telt op, næsten før det blev helt mørkt. Vi nåede dog ikke at stille seng og det op, så det ventede til fredag.

Fredag var vi på museum om formiddagen og ude og proviantere morgenmad og snacks. Det var ikke så super spændende det museum. Det var meget fedt at det var på et slot, men det var rimelgi kedeligt for os, fordi der stort set kun var stenalder og kunst… Så var der Nydambåden, men den udstilling har jo været på national museet, hvor vi har set den før, sååeeee… Men altså.

Vi var ude på pladsen igen, inden vi skulle stille op. Og jæpz – sæføli fik vi lige et ‘Borre-vindpust’, efterfulgt af en ORDENLIG mega byge… :-S Så med floder igennem teltet og hele verden ved at blæse omkuld, fik vi lige ordnet, så det stod ordenligt og fik sat seng op.

Det betød også, at vi havde rimelig travlt lige på det tidspunkt, hvor at markedet åbnede kl. 14… Vi besluttede at holde lukket, da vi var færdige med at stille op og bimle ud og se på verdenen i stedet for at holde åbent i 2 timer. Det var super skønt. :o))) Så man rigtig fik set hvad der var rundt omkring.

Der var super mange ting, jeg ikke har set andre steder. Og folk havde fine telte og sådan. Det var et sjovt marked, for halvdelen af pladsen var fyldt med sådan noget by-fest agtig noget med boder, madboder, scene med rock-folkagtig musik og sådan. Resten af pladsen var så vikingemarked. :o) Vi skulle have åbent fra 10 til 18 og resten af pladsen lukkede først kl. 22, så vi havde masser af tid til at bimle rundt, også om lørdagen og søndagen :o)))))

Idun legede rigtig godt med Martin og Sussanne (Hartr)s Maja. De var næsten sammen hele markedet :o)) Senere mødte hun også to engelsk/tyske piger, hvoraf den yngste, Ronja og Idun bare faldt totalt pladask for hinanden. De græd da de tog afsked, selvom de kun havde leget i 1 dag…

Det var ikke fordi vi solgte vildt meget. Men vi fik bare HYGGET os. Det var super skønt at tingene bare fungerede og vi havde tid til både at være og ikke være :o)

Markedet sluttede søndag aften med et kæmpe fakkeloptog og et kæmpe bål. Og når jeg så skriver kæmpe bål, så mener jeg så KÆMPE BÅL!!!! Jeg tror helt ærlig aldrig jeg har set så stort et bål… Ikke engang et sankt hans bål!!! Idun var også meget betaget af det :o))) Det var dejligt.

Hun var ellers en stor pige, der ville sove SELV og have sin EGEN seng på det her marked. Ikke om hun ville putte med mor og far, som hun plejer. Nixen bixen. Natten til mandag kravlede hun dog op til os – men det tror jeg var fordi hendes sovepose var blevet våd, fordi det havde blæst ind med regn på hende… Men altså, nu må hun vel betegnes som en rigtig stor pige, når hun ikke engang gider at putte med mor og far, når vi er ude… Det var både dejligt og vemodigt på samme tid :o) Min stoooore pige :o)

Natten til mandag var vejret riiiiiiiiimelig dårligt!!!! – Det fortsatte så hele mandagen. :-S På vejen hjem.

På vejen hjem var vi også Hedeby museet og så stoppede vi i Flensborg og købte ind til min fødselsdag :o))) SUPER NICE!!!! Så kan der bare krydses af med CHECK på listen over det i hvertfald. :o))) Vi har købt ALT sodavand, øl, vin, slik, choko til kaffen, marcipan til lagkager og div for under 2000 kr!!! Det er ca 12,5 kr pr. mand der er inviteret til festen. Det syntes jeg fanmer er for vildt… Og det er ikke fordi vi har købt skod sodavand eller øl. Kvalivare hele balladen. Meget af det, var så på tilbud og det var derfor det kunne gøres så billigt :o)))) Men det er bare DEJLIGT, så der er en ting mindre at tænke på…

Stakkels husbonni nåede dog kun at sove 2 timer i bussen på vejen hjem, så han var PISSE træt på arbejdet i nat. Så var det helt fantastiske så at jeg havde ladet golfen stå med lys på hele weekenden!!! ARGH!!!! Så der var selvfølgelig INGEN strøm på og jeg skulle ikke nyde noget af at sætte lader på i det vejr igår aftes/nat… Så jeg måtte vente på min stakkels trætte mand kom hjem fra arbejde og på at han fik sovet, så det var sikkert at køre… Jeg var først på arbejde kl. 1015!!! Men okay, det gik det hele alligevel :o)))

Det var spøjst at komme på arbejde tirsdag efter ‘ferien’ for pludselig var der liv over det hele igen. Men det er nu også skønt. – Efter jeg lige havde følt at jeg havde styr på det hele, så er der lige 20 nye sager igang. Hehe. Men sådan er livet jo :o))) Dejligt, at man har noget at lave og tingene bare går derudaf!!!

NU er jeg også bare PISSE træt og jeg tror faktisk at jeg vil i seng om lidt, selvom kl kun er knap 22…