Weissenhäuser strand :o)

Det var bare en super skøn og dejlig weekend, syd for sydhavsøerne… Altså lige over femern broen… nåååårrr nej, den er jo ikke bygget endnu… Så lige over med færgen og 25 min længere nede :o)

Der havde vi os så en dejlig lille lejlighed i området ‘Mitte’. Det var jo så i midten af det hele. Man skulle ca max gå 10 min for at nå alting i Wiessenhäuser strand.

Vi ankom sent torsdag aften. Vi fandt os til rette i lejligheden. Puttede Idun på sovesofaen, hvilket hun syntes var super sejt at skulle sove på.

Fredag vågnede Idun ved 9 tiden. Hun vækkede mig og da husbonni slet ikke havde sovet hele torsdagen, så lod vi ham sove, så han kunne være frisk. Vi gik i supermarkedet, for at handle ind til morgenmaden. Jeg tjekkede kortet 10 gange, for at se hvilken vej vi skulle gå… hehe. Da vi kom udenfor, var det liiiige om hjørnet. Gik lige 3 min og var i supermarkedet. Så vi for ikke vild.

Vi købte ind til den store lækre morgenmad med det hele. Scramble æg, pølser, yougurt, brød osv… totalt namnam… :o) Så vækkede vi husbonni og vi spiste lækkert morgenmad/brunch i ro og fred.

Så gik vi i badelandet for første gang. Det var rigtig dejligt.

Gennemgang af badelandet: Deres omklædningsfaciliteter er fine nok. Helt ok. Men det er en helt anden måde at gøre det på end i dk. Der er fælles område, mænd og kvinder og kabiner man går ind i og klæder om. så tager man håndklæde på og går ud med sit tøj i et skab. Derefter er der så seperate bruse-rum, før man går ud i badelandet.

Det første man kommer til, er et slags familiebassin. Med dejlig tempereret vand, 2 rutchebaner og vanddybte fra 90 cm til 130. Her legede vi længe. Vi fik prøvet junior rutchebanen og jeg fik – efter en del overtalelse af mig selv – prøvet den stejle, som var ret sjov faktisk. :o)

Bagefter gik vi videre og så resten af badelandet. Der er sådan en wild river agtig bane, man skal kure ned af nogen vandfald og en masse strøm i vandet. Man ender i et bassin, hvor der er en grotte. For enden af grotten er der en hel væg, som er et akvarium med PIRATFISK… – Idun var ret glad for at de så mætte ud, så de ikke kom og spiste os hehe…

Da vi havde plasket rundt der, var vi sultne. Så gik vi i børneområdet og spiste frokost og Idun legede der. Børneområdet er MEGET lækkert indrettet. Det er virkelig gennemført og ungerne kan virkelig boltre sig. Når de skal have en pause, er der en børnebiograf, med varme, så de kan sidde og tørre og være i en slags børnesauna. Skidesmart :o) Til børneafdelingen er der også børnetoiletter. Det syntes jeg var smadder gennemført.

I forbindelse med bistroen og børnelandet, ligger der et område med masser af akvarier og terrarie og voliere. Det er ret fedt og giver en autentisk følelse af sub-troperne. Samtidig, så er alting lavet i ‘rigtig’ sten og ikke papmache-sten osv. Super fedt :o) Klipperne i vandet er rent faktisk klipper. Det er fedt!!!

Bagefter tog Idun og jeg en tur i spaen mens Husbonni tog sig en solarie tur.

Til sidst var det på tide at prøve sauna-paradis… Det var op af en trappe. Det var lidt en overvindelse, fordi det var nudist område. Men når man først havde smidt badetøjet, var det faktisk rigtig rart… Der var en 90 grader og 70 grader sauna. Så var der damp bad og inferød sauna, samt koldtvands halløj, teresse, div brusere, fodbad og hvilerum med massagestole.

Idun var lidt småtræt på det tidspunkt, så hun var lidt pivet. Men hun klarede det ok, af første gang i sådan et sted at være.

Efter saunaparadis, gik vi hjem i lejligheden. Hang håndklæder op og gjorde anti-lemingen… Vi kørte i toldfrie-shopperne, mens alle andre spiste aftensmad fredag aften. Skidesmart. Men vi havde jo spist sent frokost, så det gjorde jo ikke os noget :o) Vi fik købt alt det til Far og Vivi’s kobberbryllup-cocktail party… og en ekstra 3 liters vin samt noget slik, en masse mere pålæg og sådan… og en flaske Asti. :o)

Da vi kom tilbage igen, prøvede vi den Italienske restaurant i arkaden, tilbage på resortet. Det var super dejlig mad. Dejlig god betjening og det var ok i pris. Ikke mega dyrt, men heller ikke mega billigt. Det var rigtig god kvali, i forhold til hvad vi havde forestillet os. Det smagte virkelig godt.

Idun og jeg gik i forvejen tilbage til lejligheden. Idun hev mig i ærmet og sagde: MOR MOR!!! Se… en KANIN!!!… :-S HVAD!? der løb en lille sød dværgkanin rundt på stien mellem lejlighederne…! Vi satte os på hug og kiggede på den. Den kiggede lidt på os og løb væk mellem buskene… Mm… tænkte vi. Den må være løbet væk fra børnezoo eller noget. (der ligger børnezoo ved sport og spiel og columbus park, som også er en minizoo i den anden ende af stedet)…

Da vi kom tilbage puttede vi Idun og aftenhyggede … det var dejligt at have computer med og vi NØD at jeg har fået rippet 95% af vores cd’ere indtilvidere… Så man bare havde hele sin cd samling med :o) Super fedt!!!!

Lørdag startede vi dagen med at spise seeeeeeen morgenmad igen :o) nam nam. Bare rigtig dejligt at tage det i sit eget tempo… Bagefter gik vi i Sport og Spiel hallen. Det var en stor hal, med alt fra tennisbaner til minigolf, over indendørs både og miniscootere… Det var super fedt. Næsten det hele var gratis, når man boede i lejlighederne og havde ‘Freizeit pass’. Så der fik vi nogen timer til at gå og hyggede os. Idun blev ret træt og pjevset, så vi gik hjem til lejligheden igen og spiste sen frokost. Så tog vi os en dejlig lur alle sammen og stod op og gjorde anti-lemmingen igen og tog i badelandet, mens alle andre spiste aftensmad. Da badelandet lukkede spiste vi på passat restauranten… mmm… det var lidt sært, for jeg havde bestilt hakkebøffer… troede jeg.. hehe. Men det var en slags kogte frikadeller agtig… Mmm.. MEN – det smagte fint. Det var en god restaurant for børnefamilier, der var børnerum og et godt børnemenukort, med alt fra risengrød til bøffer…

Efter restauranten gik vi i spiel og spas hallen. Der var bowling, kegler, billard, spillemaskiner, shufflepuck og alt sådan noget halløj. Der var ingen bowlingbaner frie, men tilgengæld var der kegle-bane fri. Det havde hverken husbonni eller jeg prøvet før, så det tog vi os en time ved. Idun var med til det første spil, men ellers syntes hun det var sjovere at tegne på tavlen, så det gjorde hun :o) Det var ret sjovt at spille kegler, men vi fattede ikke rigtig reglerne, så vi talte bare kegler vi væltede… Husbonni vandt 2 og jeg vandt 2… Så må vi se hvordan det går næste gang.. hehe. Bowling, billard og kegler var også gratis på sit freizeit pass :o)

Da vi kom tilbage, så var det godtnok puttetid :O) Idun puttet. Jeg sad lidt på altanen og nød at det ikke blæste… Jeg kiggede ned på sandkassen og legestativet på græsplænen og minsanten om der ikke løb hele 4 kaniner rundt og legede… :-S Vildt!!! tænkte jeg. Jeg hentede husbonni og viste ham kaninerne. Hehe. Så var det ikke kun mig og Idun der havde set dem :o)
Bagefter sad vi og stenede en kung fu film på tysk hehe men den var faktisk rigtig cool. Til sidst måtte jeg dog kapitulere og hoppe i seng.

Søndag skulle vi tidlig op, fordi vi skulle være ude af lejligheden kl. 10 og have afleveret nøglen. Vi havde pakket de fleste ting lørdag aften, så det var mest at få tingene ned i bussen…

Da jeg gik der og fik tingene ned i bussen, gik alle de der familiefædre og spillede tetris med deres kufferter i deres super smarte kæmpe store stationcars… de GLOEDE bare på vores bus!!! HALLØJ MAND!! – skal du fronte min bus? 😛 Jeg har bare meget mere plads end dig og behøver absolut ikke at spille tetris med min bagage!!! … hehe… så er jeg ligeglad med at du kan køre dobbelt så hurtigt som mig hehe. Men altså vi fik pakket bussen. Lidt for sent, så husbonni gik over med nøglen, så den var afleveret til tiden. hehe. Så satte vi bare døren på klem. :o)

Efter vi havde pakket gik vi lidt ned mod stranden, for at se hvor vandet i virkeligheden lå i forhold til området. Der ligger sådan et lyng-agtig område ned mod klitterne. Det viste sig at det var et naturfredet området… Gad vide om det så ikke var her kaninerne boede? Det lignede virkelig et kaninparadis… :o) Super sjovt og hyggeligt, med vilde kaniner… og strax fik man gnags på hjernen!! hehe.

Da vi var færdige med det, tog vi bare en MEGA tur i badelandet… vi var der i 5 timer… tror jeg :o) Hele balladen. Vi fik endelig taget os sammen til at prøve mega rutchebanerne… Æv at vi ikke gjorde det før, det var rigtig sjovt og de var vildt fede. Fik prøvet både den Idun kunne være med i og den VILD turbo-rutche.. Nøjser … Man nåede lige at tænke: Uhadada, hvad har jeg rodet mig ud i også var man nede i ende-feltet… hehe…

Den anden var nordeuropas længste vidst nok. Eller europas længste. 154 m lang. Den var ret sjov, med roterende stjerner og div :o) Det var kanon… Idun syns også hun var ret sej, at hun alligevel turde prøve dem. Søndag kørte hun også en masse gang i juniorrutchebanen alene. Super sejt!!!

Efter badelandet, spiste vi sen frokost på den Italienske… :o) Nam nam. Det var altså virkelig lækkert!!

Bagefter spurgte vi Idun om vi skulle køre direkte hjem og hun trængte til at se lidt af tyskland mens det var lyst eller at hun hellere lige trængte til et par ture i bådende og scooterne. Hun ville helst køre med det samme… Tror faktisk ikke at hun ville se noget af tyskland, tror simpelthen at hun var mega bombet hehe. :o) Så hun faldt bare i søvn. Bum!!… Så sov hun ellers desværre ikke hele resten af turen hjem… argh… og faldt først i søvn noget over 22… :-S Ikk så fedt.

Vi stoppede forbi Far og Vivi og afleverede deres ting til cocktailfesten. Så fik vi mad og fik lov til at se Sommer inden vi kørte hjem igen…

Så det var bare en SUPER skøn forlænget weekend…

Idun kom med et super fedt guldkorn: Hun fik en tår af min danskvand… Rynkede helt vildt på næsen og jeg spurgte om det var stærkt? Hun rystede på hovedet og sagde: Nej boblerne fornærmer mig!! – (FNIS) FORNÆRMER de dig skat? – Ja mor, boblerne fornærmer mig!!
Jeg kunne simpelthen ikke lade være med at fnise…!!! Hun stod og kiggede lidt på mig. Så kom det fra hende… ‘Mor… Hvad betyder fornærme?’… heheh…

Men helt sikkert: Vi skal derned igen. Gerne mellem jul og nytår på kæreste-ferie… og gerne igen, sammen med nogen venner, så der vil være nogen at spille bowling eller noget med, mens ungerne leger :o) det er bare rigtig fedt, at det både var hyggeligt at være der os tre alene, men det også i den grad er et sted, det indbyder til at være på ferie flere sammen… :o)

Det eneste der egentligt mangler er trådløst internet… Men på den anden side, så var det faktisk ret sundt ikke at tjekke mail i en hel weekend ;o)

Så Weissenhäuser strand – ikke farvel, men på gensyn :o)