Først: AHHHHHH Cypern er tæske dejlig 😀

Dernæst:Turen herned var lidt hård. Vi skulle op for fanden fik sko på. Husbonni nåede slet ikke i seng, og jeg sov 3 timer. Fra kl 23 til 02. Hehe 🙂 Men det gik. Vi havde pakket det hele i bilen inden. Så kørte vi til frb og tog Svoger med og parkede på husbonnis arbejde og tog en taxi resten af vejen.

Kl. var lidt i 5 da vi nåede lufthavnen. Tjeck in – og flyet gik kl 7. Så flyve flyve. Vi fandt ud af at alm. hørebøffer godt dur (dog med lidt støj) i de der stik til lyden til filmen. Så jeg fik da set Anja og Viktor i medgang og modgang, med lyd og lidt støj på og ja – indrømmet: Jeg er en sucker for bryllupper OG måtte knibe en tåre, da hun ENDELIG sagde ja til fjolset HAHA… (Dog tror jeg ingen opdagede det!! hehe)

Nå, da vi så kommer til lufthavnen tager det lidt tid at få svigerfar ud af flyet og det, så os tre og Idun tog tjansen ved bagage båndet… Det gik sådan set rigtig godt, bortset fra at vi stadig stod der, da der ingen kufferter var tilbage… Mmm… Det var så svigermor og svigerfars kuffert med tøjet i… Mmm… Der var deres håndklæder, toiletsager osv. i de andre kufferter, men altså ikke deres tøj. Nå, skrive papirer osv… Så blev vi hentet i en minibus og skulle så ellers køre 2 timer, til Polis hvor vores hotel ligger. Jeg var mega træt og gik kold et par gange undervejs, men besynderligt nok var Idun vågen det meste af turen, selvom hun kun havde sovet en time i flyet og var vågen siden kl. 03 :-S Men Andreas (som bedstefaren på hotellet – som også kører bussen – hedder) han ville gerne vise os en masse ting på vejen, så turen tog nok nærmere 3,5 time end 2 ;o) det var så rigtig ok, taget i betragtning at det var super spændende at se de ting han viste os :o)

Nå, da vi ankom til hotellet var der købt ind og fyldt ting i vores køleskab :o) Mega hyggeligt! Så føler man sig velkommen. Så fik vi nogen toasts, lidt frugt og nogen chips, mens vi pakkede ud.

Idun og jeg tog os en dejlig tur i poolen, mens Svoger og Husbonni scoutede byen. De gamle installerede sig og var vidst også ude og se lidt på byen, mens svigerfar fik sig en lur. Anne, hjælperen som er med, er i øvrigt super hyggelig og Idun kan også smadder godt lide hende. HUn er midt i 50’erne og rigtig glad og rolig – og vant til at rejse – så svigermor slapper rigtig godt af og hun skal ikke spekulere på så meget med svigerfar og det.

Inden aftensmaden, ville husbonni, svoger og jeg, ud og se om vi kunne finde stranden. Vi startede så med at gå den gale vej, så vi nåede aldrig helt derned, for vi skulle nå aftensmaden. Men det gjorde heller ingenting, for der er bare vildt flot og frodigt over det hele 😀 Det vildeste pis, er at der simpelthen er appelsin og citrontræer over alt. Der er pomeloer, og alle muuuuulige andre frugter, der får barndommens æble, pære og blommerov til at blegne.

– For at det så ikke skal være løgn, så lovede Andreas Idun at han ville vise hende et sted han plukker appelsiner, det ville han gøre idag, tirsdag 🙂

Nå, aftensmaden – det var lækker og drøn hyggeligt!! Det her hotel, er et lille bitte Hotellejlighedskomplex, der er 100% familie drevet. Ejeren selv sidder i kørestol og har, så vidt jeg har kunnet tyde udfra hvad han fortæller og fordi jeg ikke ved, hvad sygdomme hedder på engelsk, en slags muskelsvindsygdom eller sclerose eller noget i den stil. Han er pisse sød, som hele familien i øvrigt er!! :o) Det er fuldstændig ligeså hyggeligt, som hvis man boede hos nogen af sine venner. De sætter sig ned ved bordet os sludrer med en, når man er her og aftensmaden, er fuldstændig som at være på besøg hos nogen :o) Så er der kage til dessert og de er meget obs på om man nu har det godt og sådan, men ikke på en irreterende påtrængene måde eller noget! Bare super mega hyggeligt. Mindre faktisk lidt om Pat i Bangkok – selvom det er mange år siden!!

Efter aftensmaden, da gik vi alle sammen kolde. Hver og en. På stribe!!! Da kl. var 2130, sov vi alle. Og vi stod først op kl. 9 i morges. Jeg havde ellers en idé om at jeg ville have været oppe og svømme i morges, da jeg nu kom så tidlig i seng… Hehe… MEN – Det nåede jeg sku ikke, for jeg sov som en sten og kunne godt have sovet videre, hvis det ikke havde været fordi min mavse sagde: SÅ SKAL DU NÅ MORGENMADEN!! Det var også mega lækkert. Frugt, yougurt, æg, pålæg, bacon… aaaaaaaaalt muligt, hvad man kan forestille sig. Og kage. Hun bager bare hele tiden kage :o) Hehe. Hun spurgte mig idag, om hvilke kager jeg selv laver og jeg lovede hende at jeg skulle vise hende, hvordan jeg laver en dansk kage. Så jeg lærer hende, at lave ‘min variant’ af drømmekagen, hvor jeg putter æblestykker i. YUM 😀

Efter morgenmaden, var svigermors kuffert stadig ikke dukket op nogen steder. Hverken i danmark, eller resten af verden, så hun fik ringet til forsikringen og fik at vide, at hun nu skulle powershoppe for 1800 kr om dagen, indtil hendes kuffert kom igen. Hvis den ikke gjorde det, fik hun vidst yderligere 8000 kr, når hun kom hjem, uden kuffert… Vildt nok!! Det betød at hun idag skulle bruge 3600 kr. Men fair nok, hverken svigermor eller svigerfar havde andet tøj end det de var kommet i… Sååee :o)

De gamle var trætte og ville gerne blive ved poolen og det ville Idun i øvrigt også, så svoger, husbonni og jeg gik på opdagelse i byen. Først på museet, der var et helt vildt hyggeligt lille arkæologisk museum og så ud af vejen, der førte ud af byen. Der lå butikker og en kirke(der vidst havde været en moské) og sådan. :o) Vi var i supermarkedet, som vi elsker at gøre fremmede steder. Det er altid spændende, hvad man kan finde af specielle lækkerier, sådanne steder :o))

Svoger skulle kigge på sandaler også, men han fandt ikke rigtig nogen…

Så var vi i supermarkedet på vej tilbage igen og købe alle de gode sager til frokost og snack… NAM NAM :o)

Vi spiste frokost med de gamle (eller efter de gamle) da vi kom tilbage igen…

EFTER frokosten, var vi ude og plukke Appelsiner med Andreas! FOR SINDSYGT MAND!!! For det første, var det lige inde hos naboen, som er Andreas svigerinde, for at det ikke skal være løgn! For det andet, så var der SINDSYGT mange appelsiner på træet, men det var de sørgelige rester fra sidste år. :-S De nye appelsiner er allerede ved at komme, så de gamle SKAL bare plukkes og spises NU!!! Så han tog en stige med og plukkede og plukkede til den HELT store guldmedalje… Vi havde en pose, en taske og både min og Iduns kjole fyldt med KÆMPE STORE solvarme, modne, orange, usprøjtede appelsiner… FÅÅÅÅK det var vildt.

Så sad vi og sorterede appelsinerne sammen med Andreas. De der var presse appelsiner til saft, de som var til at spise og de der var dårlige… Vi har en hel pose til at lave til juice, og en balje til at spise. Og DA VI SPISTE DEM… Puha. Det er slet ikke til at beskrive. Det er de VILDESTE appelsiner, jeg NOGENSINDE i mit liv har smagt. Det var FOR SINDSYGT. De smagte sødere, saftigere, rundere, lunere, bedre end man overhovedet kan forestille sig. Appelsiner bliver ALDRIG det samme igen :o) Og vi skulle bare æde sagde han. Når de var spist, blev vi nødt til at hente nogen flere… – Og helt sikkert der, vi har taget masser af billeder af vores appeilsin-plukningstur!!!

Efter appelsinerne ville Svigermor gerne have mig med som shopping assistent og hun ville gerne give svoger de der sandaler, hvis han ville have dem, så han gik også med. Vi var i 3 tøjbutikker og en sportsforretning og det lykkes at bruge de 3600 kr, som hun skulle bruge fra idag og igår… Det føles ret vildt, at bare SKULLE bruge så mange penge og vide at hvis kufferten ikke kommer i morgen, skal der købes mere tøj. Men det er også ret godt, når de nu ikke har noget tøj. Desværre var der ikke rigtig nogen shorts til svigerfar…

Jeg fik også en badedragt, fordi hun havde svært ved at bruge pengene selv… Så det var bare super. Min gamle badedragt er nok 10 år gammel, men jeg har bare aldrig rigtig fundet nogen der tiltaler mig siden… men den har jeg fået nu, er puma og sidder pænt :o) Så det er dejligt. Idun fik Hello Kitty klipklappere, så fusserne har det godt ved poolen!

Vi nåede lige hjem til spisetid. Husbonni sad og nørdede cams og computere med svigersønnen til hotellet, og jeg skal vise ham zoomtext i morgen, fordi han er blind på det ene øje og har 7/60 på det andet, med tunnelsyn… ARGH, men jeg vil gerne hjælpe ham, hvis jeg kan :o) I øvrigt er det super fedt, at selvom flere i familien har skavanker, hvor af den ene Chris er hårest ramt i kørestolen, både kropsligt og på sproget, så fungerer de rigtig godt og deltager både i familien og arbejdet på lige vilkår :o))) Weee… Det er bare super rart at se. Men Husbonni og Idun, havde siddet og spillet Uno, med Svigersønnen (den anden Chris) og barnebarnet Dimitri. Og SUPER fedt, Idun har fundet ud af at det er SJOVT at huske de ting på Engelsk hun lærer, for så kan hun bedre snakke med folk hernede!! Super fedt. I øvrigt forstår hun væsentligt mere engelsk, end hun selv tror og er klar over, for hun hun reagerer på alt familien siger til hende og svarer dem, nogengange med lidt engelsk blandet i og ellers på dansk hehe… Så hun tænker slet ikke over det!

EFTER maden, fik jeg så den fantastiske idé (syns jeg selv) at vi skulle til stranden og bade, fordi vi slet ikke havde været i vandet idag. Chris sagde at vi kunne låne hans den anden kørestol, så Idun ikke skulle gå hele vejen. Husbonni blev lidt bekymret, fordi vi ikke helt kender vejen og sådan, men svoger og Anne ville også gerne med. Så jeg gik igang med at pakke badetøj. Sagde dog til Idun at det var for koldt for hende at bade…

Så kom Andreas hen og snakkede med mig. AJ, det var altså IKKE nogen god idé, at gå derned SELV og i BÆL RAVENDE mørke, så han sagde at hvis vi ABSOLUT var så fjollede at vi ville derned (ja, jeg påtager mig FULDT ansvar for at være den skøre, her i familien hehe), så ville han kører os ned til havnen og hente os igen! Og han ville IKKE have noget for det, bare jeg ikke gik i vandet om natten!!! – Så sådan blev det :o)

Vi blev kørt til marinaen, hvor vi gik tur i en times tid også blev vi hentet igen. Og ja – det VAR godt at vi ikke selv var gået. For det første er der rimelig langt og for det er andet er der bare MØRKT, på det meste af vejen. Og det var MEGA sødt af ham at køre os frem og tilbage :o)

Han er rigtig sød til at fortælle om det hele, mens han kører. En rigtig tour-guide barbie, som faktisk er på højde med husbonnis niveau. – af den slags! Og det er højt… :o))

Udover det, så har vi booket ham til at køre os til Pafos og en Nakosia, torsdag og lørdag, for de byer vil vi rigtig gerne se. Jeg kan slet ikke forlige mig med at de kører i den forkerte side af vejen og er mega bange for at blive kørt ned hele tiden, så jeg skal i hvertfald ikke køre og hverken husbonni eller svoger har lyst til at køre, så det bliver en chauffør. Det er halv-pebret, men tilgengæld, så får vi jo en luksus tur med guide, så det er jo fint!

I morgen skal vi ud og sejle, med sådan en båd, hvor der er glas i bunden. Hvis vi er rigtig heldige, så kan vi se havskilpadder!! Weee… Dem skulle der være en del af, nemlig. Og det vildeste pis, er at en af de strande den yngler på, er ret tæt på her og man kan være der og se de klækker, hvis det lige er på det rigtige tidspunkt. – Desværre for os, er det dog i juli, men altså – Det er lige her omkring! VILDT!!! Så jeg håber vi kan se en.

Lige overfor hotellet ligger der også en kæledyrsbutik og de har helt vildt mange landskilpadder derinde… SÅK, hvor ville jeg gerne have sådan en baby-landskilpadde med hjem. Desværre må man sikkert ikke og jeg kan heller ikke overtale husbonni, hvis man måtte indføre dem. Men de er helt sikkert billere hernede, end i DK og NØJSER de er cute <3

NU her, er det vidst ved at være aften på hæld og vi kværner snart i seng. – Jeg fryser sæføli, som altid om natten, så jeg har nattøj OG tæppe og lagen over mig, selvom husbonni og Idun sveder tran… mmm… Mena pyt, jeg sover godt alligevel :o)

Så natter og sejltur i morgen!!!