Mandag 22 juni 09

Ja, så er det faktisk ved at være en uge siden vi kom hjem, og for mig er turen jo ikke rigtig afsluttet før den er skrevet også…

Faktisk var det specielt, fordi jeg HAVDE computer med og havde mulighed for at være online, men jeg havde faktisk ikke brug for at være online, tværtimod. Jeg havde brug for at være offline.
Jeg har også lidt brug for at blog’en om årets Norges tur, måske bliver lidt mere et oprids, en fremhævning af, de specielle ting, ved netop dette års tur og lidt en konsumering af turen :o)

Først: Det var jo den aller første tur til Karmøy med hele vores gruppe. Det var dejligt. Vi havde god tid til at gøre os klar, fordi det var grundlovsdag om fredagen, inden vi skulle afsted og derfor havde en dejlig pakke-dag, hvor vi skulle pakke første gang med vores kister :o) weee… Og dagen endte med en farvel-fest, med en stor del af vores forældre. Så det var dejligt.

Vi havde et par overnatninger i Kristiansand, hvor vi den ene dag, var i Dyreparken og dagen efter den anden, skulle vi køre op af – altså om mandagen… Der var vi lige en tur forbi bronsepladsen inden vi kørte nord på.

Vi boede i en campinghytte der var ret nice, jeg ved ikke om den havde været ret nice, hvis det havde været den vi havde betalt for, men fordi vi kom så sent om natten, så havde de givet os en bedre med bad og toilet, så vi slap for at lede efter det :O) Kanon!!!… Så vi ahvde 2 små soveværelser og en stue. Så god plads!

Natten inden vi skulle nordpå, var der et KÆMPE mega tordenvejr, og det regnede så bagefter og regnede og regnede… :-S INdtil vi kørte… Så var det tørvejr på bronsepladsen, hvor vi var i en time også øsede det ellers ned til Stavanger… 6 timer… Pyha. det tog ret lang tid at køre opad, fordi det var så skidt vejr!!…

Det er en super mega fornøjelse at køre bussen, når man ovenikøbet har kørekort til den og den er synet og har fjedre og det hele 🙂 nice. Selvfølgelig er det også hårdt, fordi jeg er den eneste der MÅ køre, men – det er så heller ikke så mange af de rigtig lange ture vi har, så det går alligeve.
En uventet øv, ved at vi har fået skiftet fjedre og støddæmpere er dog det, at vi er noooget højere end sidst år, så nu skal vi booke færge til 230-260 cm for vi er lige over 230 cm… æv. Men sådan er det jo. Det er helt vildt dejligt, at vi bare kan pakke, uden at tænke over at den hænger i fjedrene, så det er jo skønt i sig selv, men lidt træls, med færgerne hehe. Meeeen, det går!! alligevel… 🙂

Først – for lige at suse over det, som alle spørger om: Ja, vi havde tør-vejr og ingen sky-brud, under markedet! Super dejligt. Vi havde en fin byge, med regnbuer og det hele, mens vi læssede af på kajen på Bukkøy, så det var dejligt. Der var heller ikke for tørt til at tænde bål, så det var perfekt. 🙂

Markedet var skønt, som det jo altid er. Det var koldt, fordi vinden kom fra Nord, men sådan er det jo i norge – I nord er det KOLDT hehe…
Det var super hyggeligt, at bo oppe på pladsen sammen med vikingeklubben. Der var god plads, selvom vi fylder meget.

Dagene gik, med hvad de gør, når vi er deroppe. Marked, hygge, mad, vi røg bacon og hyggede noget mere… Sådan får man nemt 4 dage til at gå 🙂 Det var jo også super spændende for Loulou og Avi at være med, fordi det var deres første gang…

Hjemturen var lidt hård, fordi vi skulle køre MEGA tidligt om morgenen, fordi jeg var lidt nervøs over at nå færgen og det fra kristiansand, fordi det havde taget så meget længere at køre opad end vi regnede med, så jeg tænkte at måske kunne bussen bare ikke gøre det hurtigere. Men DET kunne den!! ;o) Selvom jeg ikke var mega fartbølle eller noget, så gør det bare en forskel at køre i fjelde i solskin fremfor styrteregn 😀 Yay!! Så vi gjorde vejen sydpå på 6 timer, hvor det havde taget næsten 9 at køre op! :-S Så vi havde lige lidt tid inden færgen gik fra Kristiansand 🙂

Note: Færgebuffet’en på Colorline, slår Fjordline med flere længder!! 😀 det var super fedt, og man kunne have bordet under hele overfarten, hvilket betyder at du kan nå HELE buffet’en igennem og ikke kun nå skaldyrene og desserten, men 3½ time, er liiige nok til at nå hele vejen rundt hehe. 🙂 også var det inkl drikkevarer. Super!

Men det var sådan en rimelig hurtig gennemgang, af norges turen… :o) Jeg tror lige at Dyreparken og vikingemarkedet får sin egen plads… 😛